søndag 11. oktober 2015

Nybakte horn med valmuefrø.



På søndager baker jeg ofte noe godt til ukens matpakker.

Disse hornene er akkurat helt nydelig fluffy og gode, slik jeg liker dem. :-P

Oppskrift deler jeg så klart, etter at jeg fikk meldinger på instagram om at det var ønsket.

Here we go!

2 egg.
100 g smeltet smør.
4 dl lunket melk.
1 pakke rød tørrgjær.
1,5 ts salt.
1 ts sukker.
750 g hvetemel.

Bland alt det tørre først.
Deretter har du oppi smør, melk og egg.
Jeg bruker kenwooden til dette, og lar den elte deigen i 6-7 min.

Deretter hever den fra 30-60 minutter, 
kommer an på hvor lenge du har tid til å vente. :-P
Kjevle ut i to store rundinger, bruk pizzahjulet til å dele hver runding i 8 deler.

Begynn å rulle i den bredeste kanten først.

Legg dem på bakepapirkledt stekebrett, og la dem heve under et lett tørkle i ca 45 minutter.

Pensle med egg og ha evt på valmuefrø.

Stekes på 200 grader i ca 15 minutter.

--- NYT. ---

Dersom du lager dobbel deig, så bruk større bakebolle
- ellers kryper deigen laaaangt utfor bollen. :-D
Gode til å fryses er de også!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3