mandag 19. november 2012

Magiske Hjerter: oppskrift!

     
   

Disse må jo være noe av det enkleste av oppskrifter på hjerter?
Jeg har IKKE funnet opp kruttet her.
De ligger på nett overalt, akkurat som bestemorruter og hexagoner. :)
NAVNET derimot, har jeg funnet på selv. :-D

På denne måten kan du sitte og hekle deg frem til stjerner, blomster osv. 

Forkortelser.

lm- luftmaske.
fm- fastmaske.
st- stav.
dst- dobbelstav.


Her er oppskriften:


Lag en magisk sirkel.


Hekle 4 lm opp fra ringen.

 

Deretter hekler du videre i sirkelen:
2 dblst, 3 st, 1 lm, 1dblst, 1lm, 3st, 2dblst, 3lm, 1kjm.

     

Stram tråden i den magiske sirkelen, og VIPS! du har et hjerte!
Fest tråden bak.

       

Er de ikke søte? :)

        

                                    Man kan la trådene henge på, knytt en knute, og pynt på nøkler, 
                                                         greiner, hårspenner osv.


Flere bilder:

 
















18 kommentarer:

  1. Næmmenn.. dette var jo magisk ja.. :)
    Nydelig! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi! Ja, det er like gøy HVER gang jeg drar i tråden, og DER ble plutselig et nytt hjerte laget! :D

      Slett
  2. De var nå bare sååå søte! Jeg kan virkelig ikke hekle, men kunne kanskje fått til den der, etter oppskrift, vel og merke ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er bare å hekle i vei etter denne oppskriften, Ellen. :D
      Easy-peasy!

      Slett
  3. Så enkelt, så genialt, så FLOTT!! :D

    <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, vennen! <3
      Man kan lage all verdens på denne måten. :D

      Slett
  4. Så søte hjerter. Ønskjer deg ei fin og kreativ veke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Håper mange kan bruke den!
      Ha en tipp-topp uke du også! :)

      Slett
  5. Hei, er nybegynner på hekling men klarte hekle meg ett hjerte - lignet ihvertfall, hva med de siste luftmasker? ska de hekles i den magiske ringen el? og hva slags garn bruker du.......Dine hjerter er kjempefine :) mvh Trine Pernille

    SvarSlett
    Svar
    1. Mener du dersom man vil ha det litt større, slik som på vinflaska?
      Da hekler jeg i de ytterste maskene rundt kanten av hele hjertet. :)

      Slett
    2. Jeg brukte bare garn fra europris til disse. =)

      Slett
  6. Hej. Søde hjerter. Tak for anvisningen. Mvh Karen

    SvarSlett
  7. Takk for at du tok deg tid til å svare meg på facebook. Disse hjertene var kjekke, og det er mitt første prosjekt nå.
    Men først skal jeg se meg rundt litt mer i bloggen d

    SvarSlett
  8. Så herlige!! :)
    Passa akkurat til det jeg holder på med nå. En nasse nøff bukse til barnebarnet som hadde en "flekk i garnet". Så ikke det før jeg var ferdig med første benet, og gadd IKKE å ta opp!!
    Hekler ett hjerte og syr på :) Tuuusen takk :)

    SvarSlett
  9. Det var fine hjerter. Så det skal jeg prøve meg på.
    Lage armbånd :-)

    SvarSlett
  10. Kjempeflott idee, tusen takk. Har laga raude kort og limt hjerter i sølv på det. Vart veldig fine. Kan legge ut bilde av dei på bloggen min.

    SvarSlett

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3