mandag 6. august 2012

Oppskrift på heklet sommerfugl!


Kjedemaske: kjm
Luftmaske: lm
Stav: st
Dobbel stav: dst
Luftmaskebue: lm-bue.


Begynn med en magisk sirkel.
1. *3 dst- 2lm- 3ds- 2 lm* 4 ganger, slik at du ender opp med 8 grupper. Fest med kjedemaske.
2. 3 lm, *3 dst-2 lm- 3 dst* rundt hele veien= 8 grupper. Fest med kjm i toppen av de 3 lm du begynte med.
3. 8 dst i neste lm-bue, 1 kjm i neste lm- bue. Fortsett rundt til du har 8 grupper. Fest med 1 kjm. Stram og fest tråden i magisk sirkel.
Det skal nå se slik ut:

4.Antenne:
Lag en kjede med lm (litt ekstra, husk at antennen skal foldes i 2.)
Knyt en knute ytterst i hver ende og klipp av, ved ønsket lengde.
Brett dobbelt.

5. Brett sirkelen i midten, slik:

6. Sy så inn den siste tråden, langs midten.
Sy også på antennen.

Wheee!
Du er ferdig!! Ble den ikke søt??
Si endelig ifra dersom det er noe som ikke er forståelig i oppskriften.
Disse er fine som brosjer, hårpynt, på luer osv.
Jeg blir veldig glad dersom dere linker hit, hvis dere bruker oppskriften. :)





15 kommentarer:

  1. Wow, så fin!!!! Denne må eg lage:-)

    SvarSlett
  2. Fantastisk Torunn, den må jeg prøve. Tusen hjertelig takk

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin! Denne tror jeg at jeg også må prøve!

    SvarSlett
  4. Så flott sommerfugl. Lurer litt på om jeg må lære meg å hekle altså :)

    SvarSlett
  5. Sååå moro hvis dere også lager! :D
    Gjerne legg inn en link fra siden min hvis dere lager den? :D

    SvarSlett
  6. disse måå jeg prøve

    SvarSlett
  7. Så fine. Hvor store blir de?

    SvarSlett
  8. Å!!! Nydelig - denne må jeg hekle. Tusen takk for at du legger ut oppskrift :D

    SvarSlett
  9. Anonym: Det varierer etter hvilken garntykkelse og heklenål du bruker. =)

    Barbro: Så moro! Den er ganske standard oppskrift, men har ikke funnet noen andre fine på norsk. Og engelske oppskr har jeg ikke tålmodighet til ennå.. :P

    SvarSlett
  10. Så flott oppskrift. Blir hekta på disse søte dommerfuglene, så enkelt. Tusen takk til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre!
      Jeg liker ting som blir fine, men raskt ferdig! :-D

      Slett
  11. Hvor mange m i den magiske ringen?

    SvarSlett
  12. Så nydelig en sommerfugl. :) kan jeg kopiere oppskriften din ?
    Klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! :)
      Jeg vet ikke helt hva du mener med å kopiere? :)
      Til eget bruk for å lage sommerfugler er jo selvfølgelig helt ok.
      Til blogg-innlegg er det ok med link til dette innlegget, men ikke kopiere tekst. :)
      Ønsker deg en super dag! :-D

      Klem, Torunn. :)

      Slett

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3