torsdag 12. juni 2014

Miss, Stella & Fluffy!


Stella.

Fluffy.

Mine to små twillinger. :-D
To små livredde pusekatter som ble født i Lyngdal.

Her er de heeelt nye i hus, ca 8 uker gamle:

Altså.
Jeg har vært med en del og jobbet tidligere for dyrebeskyttelsen.
Der så man jo litt av hvert...
Men disse to nurkene var så LIVREDDE at jeg ikke har sett maken.

Bare jeg såvidt leet på meg, så løp de som fytti, og gjemte seg...
Etter noen uker med dette, snakket jeg med veterinæren ift hva man kunne gjøre med dette,
og vi fant vel ut at de kanskje var blitt skadet for livet, og at det nok bare var èn utvei... :-(
De hadde det ikke godt slik.
Men dette måtte jeg tenke mer på...

...samme kveld kunne jeg komme NÆR en av dem.
-Og den malte???

Det var HÅP!

For hver dag gikk det fremover med snusing og forsøk på kontakt.
De forsøkte. :-D

"ER denne dama virkelig bare snill??"

De begynte å kunne slappe av i åpent rom, og ikke bare under ting:



-Nå, ca 6 mnd etterpå er de som klegger. :-D
De koser og maler og spiser og styrer på.





Når jeg sitter i 'kroken' min med håndabeide, kan jeg se til høyre -
og da møter slike syn meg. :-D

Selvfølgelig er de begge kastrert/sterilisert nå.
Det finnes NOK katter i verden. 
-Og nå kan jeg ikke ha flere i hus.
Det holder med tre stk. :-P



Og Storepus -Miss- godtar dem under tvil.
Nå kan jeg til og med la dem være litt alene sammen i hus.

Ja, jeg har blitt et kattenerd. :-P

Men såååå skjønne de er da? :-D






5 kommentarer:

  1. Hvor er det godt, du ikke gav op - det ligner jo de dejligste, trygge katte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg også virkelig glad for. :-)

      Slett
  2. Så nydelige katter du har - og så flott at de fikk et trygt og godt hjem! :-)
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!
    Ha en riktig fin sommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-D
      Ja, der er helt herlige.
      Ha en nydelig sommer du også. :-)

      Slett
  3. Så kjekt å lese! Nå ser det ut som de koser seg godt ja:)

    SvarSlett

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3