lørdag 9. februar 2013

Teppet med vampyrer i hver maske.

 

Dette er sommerlig og friskt i fargene, sant?

-Men…….det minner meg om vampyrer.

Mine venner hadde nok sagt: “Ja, DET er jo typisk deg, å si noe slikt!”

Jeg er visst ikke alltid like god å forstå seg på.

-Kan ikke skjønne det??? :P

Høre grunnen til det, spør du??

Jo, jeg fikk DILLA på Vampire Diaries. Og maraton-kikket/hørte på serien mens jeg heklet som en galt på teppet.

-For dess mer spennende, dess raskere går jo heklekroken!

(Mer logisk nå?)

 

Velvel, NÅ er teppet klart for nye eventyr.

Jeg tror det havner hos min datter på snart 6 år.

Det er akkurat passe i størrelse for henne.

-Så kan jeg kanskje låne det innimellom? Det er nemlig akkurat perfekt slumreteppestørrelse for voksne!

Vekt: Ca 1 kg. (Jeg må seriøst kjøpe meg en ny vekt.)

Mål: 93 cm x 135 cm.

Kanting: Èn runde med hver av fargene + 3 runder offwhite.

Jeg skal lage et eget innlegg med oppskrift om spissene som er kantet på i siste runde.

Garntype: Smart, heklekrok str 4.

Mønster: Oldemorruter/bestemorruter.

Heeele teppet lagt ut på gulvet.

Og så må man vel ha “rullet sammen” –bildet.

NÅ er jeg så bitt av hekleteppe-basillen, at to til er på vei. :-D

15 kommentarer:

  1. Kjempefint. Får nok lage et slikt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det synes jeg absolutt du skal. :-D
      Kjempegøy!

      Slett
  2. I love it. Elsker hekling, og spesielt tepper. er litt gal på den måten. Har du mønster på kanten rundt? Den var super.
    Klemz

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!!
      Jeg tenkte å legge ut et tutorial på heklekanten rundt, en av dagene. :)

      Klemme tilbake!

      Slett
  3. Lekkert teppe. Heldig jenta di. Fargene var delikate

    SvarSlett
  4. Ååå, det var skikkelig nydelig! :) Tålmodighetsarbeid.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er ikke kjempestort, så dette var kjapt ferdig.
      Slumreteppestørrelse. :-D

      Slett
  5. Så lekkert teppe du har heklet.:)
    Er i gang med et selv,du finner
    det hvis du besøker bloggen min.
    God helg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! :-D
      Jeg tar en tur innom deg også etterpå. :-D

      Goood helg!

      Slett
  6. Kjempestilig teppe:) Hekling er moro!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ja, det er kjempegøy! :-D

      Slett
  7. Teppet ble kjempefint, kan godt tenke meg at dattra di er fornøyd med det! Liker også kanten rundt teppet, så fint at du deler opopskrift på den etterhvert! :-)
    Ønsker deg en fin fastelavenssøndag og morsdag!

    SvarSlett
  8. Nydelig fargekombinasjoner på teppe ditt !

    SvarSlett
  9. Superflott teppe! Du vil vel alltid tenke på vampyrer ved synet av det? Jeg er i allefall sånn, assosierer musikk og stemninger som var mens noe ble laget.

    SvarSlett

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3